GÜNCEL

DÜNYADAN

SERGİ

“Güzel Oyunu Tasarlamak”: Spor ve Tasarıma Dair Bir Sergi

Londra Tasarım Müzesi, spor endüstrisinin şekillenmesinde ve gelişmesinde etkili bir unsur olarak tasarımın rolüne odaklandığı bir sergiye yer veriyor. “Futbol: Güzel Oyunu Tasarlamak” (Football: Designing the Beautiful Game) sergisi, taraftarı, tartışması bol olan, sıklıkla büyük bütçeli transferler ve yıldız oyuncularla gündemde olan futbolun arkasındaki tasarım hikâyesine ışık tutmayı amaçlıyor.


Futbolun bir sektör olarak işleyişinde vazgeçilmez bir araç olarak tasarımı ön plana çıkaran ve spor ile tasarımın kitleleri birleştirici toplumsal boyutuna vurgu yapan sergi, 500’ü aşkın obje, film, fotoğraf ve söyleşiyi bir araya getiriyor. Bunların arasında stadyum ve donanım tasarımları; takımların amblem, rozet ve forma tasarımları; futbol kulüplerinin kurumsal kimlikleri ve FIFA Dünya Kupası gibi kitlesel organizasyonlardaki tasarım unsurlarının yanı sıra taraftarlara yönelik afiş, flama, ayakkabı ve top tasarımları yer alıyor. Design Museum’un Manchester’daki Ulusal Futbol Müzesi’nin işbirliğiyle gerçekleştirdiği “Futbol: Güzel Oyunu Tasarlamak” sergisi 29 Ağustos 2022’ye dek sürecek.  


Zidane: Bir 21. Yüzyıl Portresi filminden görünüm, Yön. Douglas Gordon-Philippe Parenno 

Sergiden görünüm, Foto: Felix Speller


Las Vegas Dostluk Kupası'nda (ABD, 2021) yarışan The Sockers takımı, Foto: Judi Works-Shannon Siegel/Goal Click


Sergiden görünüm, Foto: Felix Speller


Pelé'nin 1958 FIFA Dünya Kupası'nda giydiği tişört


"Destiny Delivered" kampanyası, Peter Carney-Carmel Gittens, 2005-2007, foto: Felix Speller

*

Football: Designing The Beautiful Game

8 Nisan-29 Ağustos 2022

The Design Museum, Londra

Sergileme tasarımı: OMMX (3D), Shaz Madani (2D)

Marka Kampanya Tasarımı: Alistair Ager/Maker Motel